sobota, 22 września 2012

Sernik idealny- podejście 2

Ile to się naczytałam o tzw. "serniku idealnym" i pieczeniu w kąpieli wodnej...
Sernik powinien upiec się równo, bez wybrzuszeń oraz pozostać śnieżno-biały.

Podejść do upieczenia takiego cuda miałam dwa- ostatnie było wczoraj.
Sernik jest dość ciężki, nie za słodki, a malinowy mus na wierzchu dodaje lekki kwaśnawy posmak. Połączenie dla mnie idealne!


Nadal mój sernik nie wyszedł płaski jak blat i jasny jak śnieg- dlatego będzie podejście nr3 =)

Składniki:
  • 1kg tłustego twarogu
  • 6 jaj
  • szklanka cukru
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki ekstraktu waniliowego
  • ziarenka z jednej laski wanilii
Twaróg mielimy  i miksujemy z żółtkami z 6 jaj. Dodajemy mąkę ziemniaczaną (można użyć budyniu waniliowego), ekstrakt waniliowy i ziarenka z laski wanilii. Osobno ubijamy białka jaj z cukrem i delikatnie łączymy je łyżką z masą serową.

Ciasto pieczemy w tzw. kąpieli wodnej. Polecam obejrzeniu filmiku na youtube z przepisem na sernik idealny z białą czekoladą i instrukcją, jak go upiec w kąpieli wodnej.


Zatem teraz Wasza kolej! Robiłyście już swój sernik idealny?
Andźka

Zapomniałam o spodzie i musie!

Spód sernika wykonałam z rozkruszonych ciasteczek digestive z czekoladą, które zmieszałam ze 100g miękkiego masła.

Mus to podgrzane malinki z odrobiną cukru, startą skórką z limonki i jej sokiem. Aby całość była dość sztywna, dodałam łyżkę galaretki cytrynowej :)

17 komentarzy:

  1. wyszedł pięknie! tak wyrósł

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie wyszedł. Uwielbiam serniki.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajne połączenie z tym musem!:)Pycha:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że Twój mus z dyni też by tu pasował :)

      Usuń
  4. Ja mam przepis na idealny sernik. Taki dwu kolorowy mojej mamy:)
    Też równie pyszny:)
    Twój to niebo w gębie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bez względu na numer podejścia, sernik jest cudny! i myślę, że nie musisz robić kolejnych , bardziej idealnych, bo po zdjęciu już widać, że smak ma nieziemski!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm wygląda idealnie i tak też pewnie smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszedł na cacy! Ja serników nie robię, zjadam te, które robią inni z talentem do serników. :]

    OdpowiedzUsuń
  8. moje serniki zawsze wychodzą"brzydkie"aczkolwiek smaczne xD nie jestem dobra w pieczeniu serników

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach, uwielbiam serniki :) Upiekłam ich już całkiem sporo, ale żaden nie był idealny. Chyba w tym ich urok ;)
    Twój wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja mam pytanie o jakiej średnicy była tortownica ?

    młoda kucharka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. następnym razem taki upiekę, dzis skupię się na swoim, ale dzieki za pomysł

    OdpowiedzUsuń
  12. W ilu stopniach piec przepis nie pelny

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...