czwartek, 20 września 2012

Ekstrakt waniliowy

Mmmmm moja wanilia! :)


Składniki:
  • 3-4 mięsiste laski wanilii
  • ok. 150ml spirytusu
+ zakręcana buteleczka- najlepiej z przyciemnianego szkła

Rozcinamy wzdłuż laski wanilii, wkładamy do butelki (ew. słoika) i zalewamy spirytusem. Dokładnie zakręcamy i odstawiamy w chłodne i ciemne miejsce na kilka tygodni.


Po kilku tygodnia ekstrakt jest gotowy :) Zmienia kolor na bursztynowy i ma baaaaaaardzo intensywny zapach wanilii.
Dodajemy go do serników, bitej śmietany i deserów nabiałowych.

                   

Nikt mnie nie przekona, że cukier "waniliowy" (czyt. wanilinowy) lub aromat waniliowy jest lepszy! :)

4 komentarze:

  1. świetny pomysł z tym ekstraktem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anula, spróbuj koniecznie! Jestem "zajarana", że hoho :D Widziałam to już dawno u kogoś na blogu, ale nie miałam wanilii. Później zamówiłam świeżą na allegro i zrobiłam.
      Czuć alkohol przy dodawaniu do ciasta, czy kremu. Ale później % się jakoś ulotniają, a zostaje tylko zapahc i smak wanilii. Boski nektar wyszedł :D

      Usuń
  2. bardzo przydatna rzecz w kuchni! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super sprawa, muszę wykorzystać ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...