piątek, 28 września 2012

Kurczak faszerowany inaczej

Już jakiś czas temu podpatrzyłam na jednym z blogów (przepraszam, ale nie pamiętam gdzie) pomysł na faszerowaną pierś z kurczaka w dość zadziwiający sposób.
Nie mogę wyjść z podziwu dla osób, które mają taką wyobraźnię...Ja decyduję się na "zgapianie" :)

Składniki:
- 2 podwójne piersi z kurczaka
- duża cebula
- pół kilograma pieczarek
- spora garść świeżej pietruszki
- ok. 50g masła
- łyżka curry
- łyżka suszonej kurkumy
- sól i pieprz
- oliwa do wysmarowania blaszki

Pieczarki pokrojone w kostkę podsmażamy na patelni z cebulą, curry i kurkumą. Można dodać również sól i pieprz do smaku. Pietruszkę dodajemy po zdjęciu farszu z gazu.
Kurczaka myjemy i filetujemy. Układamy w otworach na muffiny wcześniej wysmarowanych oliwą tak, aby 1/3 wystawała poza otwór. Do środka wkładamy po sporej łyżce farszu z pieczarek i cebuli i kawałek masła. Następnie przykrywamy pozostałą częścią piersi- z kuraka oczywiście :P
Obracamy całą "kulkę" do góry dnem, smarujemy oliwą i pieczemy w piekarniku przykrywając folią aluminiową w 180 stopniach przez ok. 40 min.

 
 
 

Wygląda efektownie, a same w sobie danie smaczne i proste. Farsz możecie wykonać z czego tylko chcecie! Moim zdaniem idealne na rodzinny obiad.

5 komentarzy:

  1. wow! takiego cuda to ja jeszcze nie widziałam:) musi być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy pomysł z tym kurczakiem i fajnie doprawiony. Do tej pory tylko nadziewane roladki z kurczaka robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł na prawdę super, ale przyznaję się bez bicia, że nie mój...Zgapiłam jak ta lala!

      Usuń
  3. Nigdy nie wpadłabym na taki pomysł!:)
    Świetne:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...