poniedziałek, 17 grudnia 2012

Orzechowe muffiny z nutą pomarańczową

Świąteczne? Skoro mamy orzechy i pomarańcze to się nadają!
W oryginalnym przepisie były z mielonymi migdałami i kawałkami pomarańczy ułożonymi na wierzchu. Ja dodałam mielone orzechy laskowe i dżem pomarańczowy do środka. Pycha!



Składniki na 12 sztuk:
  • 80g mielonych orzechów
  • 250g mąki
  • 50g kandyzowanej skórki pomarańczowej ( o tym następny post :) )
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • 125g cukru
  • 80ml oleju roślinnego
  • 150g jogurtu (dodałam jogurt bałkański)
  • sok z całej pomarańczy
  • 50g dżemu pomarańczowego
+ polewa:
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • 50g masła
W dwóch miskach łączymy suche i mokre składniki. Do suchych dolewamy składniki mokre i mieszamy łyżką niezbyt dokładnie.
Do każdej z papilotek nałożyć po łyżce ciasta, później po pół łyżeczki dżemu pomarańczowego. Na koniec uzupełniamy papilotki ciastem do 3/4 wysokości.


Pieczemy w 180 stopniach ok. 20-25 min.

Po ostudzeniu muffinów rozpuszczamy w kąpieli wodnej czekoladę z masłem. Polewamy wierzch i dekorujemy wg. uznania. Do swoich muffinów wykorzystałam dodatkowo gwiazdki cukrowe Dr. Oetker.



I jak, nadają się na Święta?

17 komentarzy:

  1. śliczne i pyszne :) , a znasz może przepis jak zrobić kandyzowaną skórkę cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Wycinasz albedo (białą część) z cytryny. Gotujesz pół szklanki wody ze szklanką cukru. Do gotującego się syropu wrzucasz pokrojoną w paski skórkę i gotujesz do zredukowania wody. Suszysz na kratce. Taką skórkę można przechowywać kilka tygodni w zamkniętym słoiku. Wersja dla wytrwałych wymaga przechowywania pokrojonej w kostkę skórki z cytryny przełożonej na przemian z cukrem w słoiczku. Ta wersja wymaga "leżakowania" skórki ok. 2-3 tygodni do całkowitego rozpuszczenia cukru i powstania "syropu". :) Jutro będzie o tym post!

      Usuń
  2. muszą być nieziemsko pyszne!:) ja mam przepis na ciasteczka orzechowo-pomarańczowe, tak mi się o nich przypomniało jak zobaczyłam Twoje muffinki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj pewnie pachną super i są mega smaczne!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę, że idealne .... na święta i na co dzień :)
    pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet Mikołaj jest zachwycony... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mikuś zadowolony, bo został dla Niego słoik do wylizania ;P

      Usuń
  6. Rewelacja - idealne jak dla mnie połączenie smaków. Muszą byc pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W domu smakowały. Zniknęły w ciągu jednego dnia :)

      Usuń
  7. Ale ślicznie wyglądają :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam prawie wszystkie składniki, jutro podróż do sklepu po brakujący i taki ląduje u mnie na talerzyku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, cieszę się! Daj koniecznie znać, czy Ci smakowały :)

      Usuń
  9. Zapowiadają się bardzo smakowicie:) Przepis już zapisany:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile mniej więcej muffinek wychodzi z tego przepisu? :)
    Jutro je szykuję i nie mogę się doczekać! Swoją drogą, cudowna strona!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...