wtorek, 4 grudnia 2012

Dżem pomarańczowy

Na blogach powoli królują pierniczki, a u mnie dżem- i to jaki!

Kolorowy i świąteczny. Pyszny! Mimo, że napracowałam się z "w miarę" dokładnym usunięciem białych części skórek- albedo, to i tak dżem jest lekko gorzkawy. Niemniej jednak nie uważam, aby to psuło smak. Taki właśnie powinien być dżem pomarańczowy- typowy dla kuchni...(i tu się zdziwiłam)...angielskiej! ;)


Dżem chciałabym wykorzystać w tym roku, jako sos do świątecznego sernika- to będzie kolejne podejście na "Sernik Idealny". Może tym razem będzie taki, jak sobie wymarzyłam?

Składniki na 3 słoiczki (tzw. dżemówki):
  • 4 pomarańcze
  • cytryna
  • szklanka cukru
  • 3 łyżki amaretto
  • 100ml wody
Pomarańcze dokładnie myjemy oraz parzymy wrzącą wodą. Obieramy owoce, a ze skórki z 1 pomarańczy odkrawamy albedo. Skórkę pomarańczową kroimy w drobną kostkę.

Miąższ z 4 owoców kroimy na niewielkie kawałki starając się usunąć jak najwięcej błonek. Wrzucamy kawałeczki do garnka, zalewamy 100ml wody i gotujemy ok. 15min.

Dodajemy szklankę cukru, sok z cytryny oraz startą skórkę z jej połowy. Całość gotujemy na małym ogniu jeszcze ok 30min. do zgęstnienia i częściowego odparowania dżemu. Na koniec dodajemy amaretto i ściągamy dżem z ognia.


Gotowy dżem przelewamy do słoiczków, które po zakręceniu ustawiamy do góry dnem.
Przepraszam, że nie dodałam zdjęcia z otwartego słoiczka, ale to cudeńko zobaczycie w Święta ;)

10 komentarzy:

  1. fantastyczny dżemik Ci wyszedł! uwielbiam takie domowe słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny przepis i tak pięknie udekorowane słoiczki, ślicznie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodatek amaretto w połączeniu ze smakiem pomarańczy, mmmmm, pszyności. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie piękne świąteczne słoiczki !
    mój mąż jest fanem dżemów pomarańczowych, może zrobię mu prezent na Mikołaja ... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dasz radę jeszcze na jutro! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama taki robi i go uwielbiam! Zresztą jak każdy domowy dżemik mniam

    OdpowiedzUsuń
  7. chcę przygotować taki dżem wg Twojego przepisu, potrzebna mi podpowiedź czym zastąpić amaretto??? kuchniauli@gmail.com jeśli to nie kłopot proszę o odpowiedź na email Pozdrawiam :)))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam cytrusy zimową porą, dżem marzenie:) i je spełnię;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...