sobota, 4 maja 2013

Duszona młoda kapusta

Dziś to już tylko wspomnienie...


Wspominałam kapustkę podczas mycia samochodu. A tak w ogóle to choć przez chwilę poczułam się, jak na filmach, gdzie młode, piękne i całkiem zgrabne dziewczyny myją spienioną gąbką samochód pokładając się na nim w rytm "czarnej" muzyki.
Nadal jestem młoda ( :D ), piękna ( :D ), tylko w rozmiarze size plus. Zamiast gibać się przed autem w rytm czarnej muzyki, bujałam się z boku na bok słuchając radia zet, w jednej ręce trzymając spienioną gąbkę, w drugiej szklankę z jim beam'em...W końcu to polskie realia, a nie " Made in USA"!

A wracając do kapusty. Cena jeszcze poraża, ale i tak jest warto!
Całą kapustę zjadłam praktycznie sama na obiad, resztki dojadając na kolację. 

Za tydzień znowu pędzę na rynek po kolejną główkę!

Składniki na... jedną osobę, która nie może oderwać się od garnka:
  • główka młodej kapusty
  • 50g masła
  • 100g boczku parzonego
  • sól i pieprz do smaku
  • pęczek koperku
Kilka wierzchni liści odrzucamy- zwłaszcza tych, które są naderwane, lub zwiędnięte. Pozostałe dokładnie myjemy i szatkujemy.

W garnku rozpuszczamy masło i wrzucamy poszatkowaną kapustę. Dolewamy pół szklanki wody i dusimy do miękkości ok. 20 minut.

Boczek kroimy w drobną kosteczkę. Wrzucamy na patelnię i podsmażamy do zrumienienia. Dorzucamy do kapusty.

Całość dusimy jeszcze 5-10 min na koniec doprawiając solą i pieprzem do smaku i dorzucając posiekany pęczek koperku.


Kapustę podajemy do obiadu, do kolacji, samą, z sernikiem, z tortem...Mnie jest obojętnie. Całą szamię w ciągu kilku godzin :)

34 komentarze:

  1. Ach, za taką młodą kapustkę chyba dałabym się pokroić! Uwielbiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bardzo lubię młodą kapustkę duszoną z młodą marchewką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z marchewką? ale jak? :D Daj znać, jak z tą marchewką to wypróbuję!

      Usuń
  3. uwielbiam, ale nigdy nie robiłam z boczkiem!

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam mniam, jak dawno nie jadłam kapusty! sama nie wiem dlaczego;)
    Twoja wygląda pysznie i chętnie bym spróbowała!
    A co do mycia samochodu, to ja ostatnio też myłam ale w rytmie szczekającego psa, w gumiakach i bluzie hehe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehe czyli o nas też można kręcić filmy :)

      Usuń
  5. Uwielbiam młodą kapustkę tyle tylko, że .... no nie, nie będę opowiadać jaka kara czeka mnie po jej zjedzeniu;) A ja myślę, że w myjni typu bikini bardziej by doceniono piękną, młodą Andźkę o kobiecych kształtach niż wychudzone patyczaki z amerykańskich teledysków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam! Chyba wiem, co masz na myśli...U mnie podobnie, ale nie przejmuje się tym wcale! Młoda kapusta w tym sezonie to mus! ;)
      Kobiece kształty- muszę to wmówić mojemu mężowi!

      Usuń
  6. z boczusiem mmmmmm, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. 3x TAK dla młodej kapustki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też uwielbiam młodą kapustę i robię prawie identycznie tylko dodaje jeszcze natkę i szczypior. I mam to szczęście , że mąż za nią nie przepada (więcej dla mnie hihi)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natka i szczypior powiadasz? Kurcze ile smaków jeszcze do wypróbowania przede mną! Odnośnie męża- też jestem szczęściarą i kapustę jadam sama :D

      Usuń
  9. Super! Taka z boczkiem to do ziemniaczków i pycha że ho ho :) A do schabowego to daję młodą marchew zamiast boczku i czasem odrobinę przecieru pomidorowego - dobre też :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie była właśnie z młodymi ziemniakami posypanymi koperkiem i ze zrazikami wieprzowymi. Co to był za obiad!
      Z przecierem jadłam- tak zawsze robiła mama :)

      Usuń
  10. U mnie w domu gościła młoda marchewka z duuużą ilością świeżego koperku...
    po długim zimowym okresie te wszystkie młode warzywa smakują podwójnie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotowaną marchewkę, lub marchewkę z groszkiem mogłabym tak, jak w przpadku kapusty- jeść kilogramami!

      Usuń
  11. Już się nie mogę doczekać, kiedy sama sobie taką kapustkę przyrządzę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. u mnie ostatnio młoda kapustka na gołąbki była :)
    haha, uśmiałam się jak czytałam o Twoim myciu samochodu ;) młoda i piękna jesteś, a rozmiar nie jest najważniejszy! tym bardziej, że z tego co czytam, to dobrze się czujesz w swoim ciele :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o Ty kusicielu!:) muszę dorwać młodą kapuchę:D
    a za chudym być też źle - równowaga musi być:D

    OdpowiedzUsuń
  14. lecę jutro na poszukiwania ładnej młodej kapusty! smaku mi narobiłaś! :D
    no i auto powinnam umyć - czekam na słonko!!

    OdpowiedzUsuń
  15. No kapusta ponoć idealna na odchudzanie (gorzej z boczkiem:).Ja jeszczę dodaję trochę koncentratu pomidorowego lub pomidorów a samochód chętnie oddam komuś do mycia;)

    OdpowiedzUsuń
  16. właśnie sobie uświadomiłam ze już jakiś czas temu widziałąm młodą kapustkę i dlaczego jeszcze nei zagościła na moim stole????? w sumie, to nie zdążyłaby na stół dotrzeć, już z garnka pierwszą zasmażaną podjadam prawie do opustoszenia go :)))uwielbiam!!biegnę dzisiaj na ryneczek :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie sie czyta Twoje notki :)
    A kapusta niebo w gębie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. That is if you continue to keep it angled just right at the uv throughout a distinctly bright day.


    Here is my web page - gsaser.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. They will furthermore , be resistant to allow them to damages
    like scrapes. Rust spreads most fast and this task exposes the
    darker part of all the metal to aspects.

    My web blog ... organizacja imprez integracyjnych

    OdpowiedzUsuń
  20. Tend to be two some great sales books and you should
    read them. Do you got a team pointing to professionals who can
    learn industrial regular maintenance?

    Feel free to surf to my homepage: ochrona obiektów lublin

    OdpowiedzUsuń
  21. In addition, you should receive music form of something special or a ongoing.

    Australia has country stories like Slim Dusty and James Blundell.



    my web site :: organizacja wczasów

    OdpowiedzUsuń
  22. Party is a minutes of giving and a very time for family reunions.
    Amigo's was located at 962 Blue Hill Ave Boston, MA 02124.

    Also visit my weblog; agencja detektywistyczna

    OdpowiedzUsuń
  23. Fresh generation should attempt to spread their sound clips
    tradition all across the world. Quite a number of people sing, write, and mix song
    titles.

    Here is my web site :: biuro detektywistyczne warszawa

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...