wtorek, 28 sierpnia 2012

Aromatyczne klopsiki z rozmarynem w marchewce

Ach, jak mi się wczoraj zachciało klopsików z dzieciństwa! Często bywały u mnie w rodzinnym domu
z ogromną ilością marchewki i pietruszki. Mogłam je jeść przez kilka dni pod rząd, jednak nigdy nie miałam takiego szczęścia i wszystko znikało w max. 2 dni...
Nie jadłam ich dobre 4 lata, czyli można już mówić o "skandalu" i "rozboju w biały dzień"!

Przyznaję bez bicia, że samodzielnie przygotowałam je po raz pierwszy i trochę eksperymentowałam. Już teraz wiem, że pietruszki powinno być ciut więcej, a rozmarynu ze względu na mojego męża znacznie mniej... :)

Osobiście rozmaryn uwielbiam. Ma bardzo intensywny smak i aromat. To właśnie dzięki olejkom eterycznym jest hodowany. Rozmaryn w zapachu przypomina mi trochę zapach lasu, igieł świerkowych, czy szyszek. Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie przekonała do używania tej rośliny: kiedyś był on używany, jako środek odmładzający i poprawiający wygląd cery. Grzech nie spróbować!!!

Wracając do sedna:
Klopsiki ugotowałam z mięsa wieprzowego, które idealnie komponuje się z naszą roślinką. Przygotowanie wszystkich składników do gotowania i duszenia zajęło mi ok. 20 min.- Poszłam na łatwiznę i warzywa tarłam w maszynce elektrycznej :)

Składniki: (zmieniłam proporcje marchwi i pietruszki)

  • 0,5kg mięsa mielo0nego wieprzowego
  • średniej wielkości cebula
  • 5 średniej wielkości marchwi
  • 4 średniej wielkości pietruszki
  • mały koncentrat pomidorowy
  • kilka liście świeżej bazylii
  • łyżka nasion rozmarynu 
  • łyżeczka majeranku
  • łyżka mielonej papryki czerwonej
  • 3 łyżki otrębów owsianych
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 jajko
Zaczynamy od przygotowania marchewki z pietruszką. Warzywa obieramy, dokładnie myjemy i ścieramy na grubych oczkach. Jeżeli macie maszynkę elektryczną z odpowiednią nakładką polecam się nią wyręczyć i zaoszczędzić jakieś 10-15 min. Do marchewki i pietruszki dodałam od razu również świeżą bazylię. 
Nagrzewamy większy garnek lub brytfankę z niewielką ilością oliwy i wrzucamy utarte warzywa do zrumienienia. Po 3 minutach wlewamy 2 szklanki wody, przecier pomidorowy i całość dusimy.

 
Mięso łączymy z jajkiem, otrębami (lub bułką tartą), cebulką i przyprawami. Formujemy z mięsa niewielkie klopsiki i wkładamy do brytfanki z warzywami. Całość dusimy na niewielkim ogniu ok. 45 min co jakiś czas "polewając" klopsiki warzywami.


Gotowanie danie może nie należy do efektownych, ale za to smakuje obłędnie!
Smacznego!

Ps. Napiszcie, czy też robicie takie klopsiki. Może wolicie mięso drobiowe? Jestem ciekawa Waszych opinii :)

7 komentarzy:

  1. lubię bardzo! i najbardziej z mięsa wieprzowego, jak dla mnie drobiowe jest za suche i za 'twarde' do klopsików :)
    apetycznie je podałaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kaś, ale to nic w porównaniu z Twoim dzisiejszym chlebkiem :)

      Usuń
  2. Smacznie klopsy wyglądają, szkoda że mięsa mielonego nie lubię :(
    Bardzo ładnie i smacznie u Ciebie. Będę zaglądać, no i miłego blogowania życzę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczne fotki , ale nie tylko wierze , ze sa po prostu pyszne . Ostatnio zrezygnowalam z miesa mielonego , ale podejrzala Twoj przepis , to je napewno zrobie .Od nie dawna uzywam w kuchni do miesa rozmarynu , ciekawostka tu ... Wlosi zaraz po swojej ukochanej bazylii uzywaja bardzo chetnie i sporo rozmarynu do mies , a nie przepadaja zbytnio za uzywaniem przypraw .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, lubię takie ciekawostki :) Przeczytałam też poniżej o pietruszce. Nie martw się, z samą marchewką też będzie dobre. Zawsze możesz dać więcej selera, albo dodać trochę pora. Chodzi o to, żeby "sos" nie był tak bardzo słodki od samej marchewki.
      Buźka!

      Usuń
  4. Wlasnie sie doczytalam ,ze potrzebna jest pietruszka (korzen ) a tu w Italii jej po prostu nie mam gdzie kupic , nie uzywaja tego warzywa tylko nac...i jak ja to upichce .-( A ciekawostka jest to ,ze Wlosi rozmaryn uzywaja nie tylko ze jest tak aromatyczny , ale dlatego ze ma w sobie pewna substancje.Olej podczas dlugotrwalego smazenia wydobywa substancje toksyczne , a rozmaryn je neutralizuje .

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...