sobota, 4 stycznia 2014

Jajka w pomidorach wg. Gino D' Acampo

Gino D' Acampo- Włoch zamieszkujący Wielką Brytanię, podbijający serca amatorów kuchni włoskiej. Rekordzista Księgi Guinessa, wydawca 6 książek kulinarnych, twórca programów telewizyjnych o tematyce kulinarnej. Przystojniak, który zauroczy chyba każdą kobietę dedykacją na początku swojej książki Dieta Italiana: "Dedykuję tę książkę wszystkim zaokrąglonym kobietom, które nieustannie liczą kalorie. Pamiętajcie- żaden mężczyzna nie lubi samej skóry i kości!" I co? I ja się będę tego trzymała! :)


Dieta Italiana to książka pełna kolorowych i pachnących dań, które jak obiecuje autor " pomogą Ci schudnąć i pokochać jedzenie". 
Nie należy do najdroższych i co najważniejsze przepisy są proste, a do przygotowania większości dań potrzebne są łatwo dostępne składniki.


Na początku książki znajdziemy rady dietetyczki, a na kolejnych stronach ciekawostki i "magiczne" właściwości niektórych składników dominujących w kuchni włoskiej.

Później się zaczyna- mamy sycące przepisy na śniadanie, ciekawe przystawki, dania z ryb i mięsa, desery i ciekawe pomysły na lunch na wynos.


Choć pierwsze danie, które wypróbowałam z tej książki to jajka zapiekane z szynką w sosie pomidorowo- czosnkowym, to najpierw rzuciły mi się w oczy pieczone faszerowane cebule z suszonymi pomidorami, które też na pewno się tu pojawią.


Składniki na 2 porcje:
  • 1 łyżka oliwy extra virgin
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • 6 świeżych listków bazylii (niestety nie miałam świeżej i użyłam suszonej)
  • sól i świeżo zmielony pieprz
  • 4 cienkie plasterki chudej szynki (użyłam szynki szwarcwaldzkiej, a co!)
  • 2 jajka
Na patelni rozgrzewamy oliwę i podsmażamy posiekany na plasterki czosnek ciągle mieszając, aby czosnek się nie przypalił. Dorzucamy pomidory z puszki i podsmażamy ok. 10min, aż sos lekko zgęstnieje. Na koniec przyprawiamy sos bazylią, solą i pieprzem. Ja do pomidorów zawsze dodaję jeszcze odrobinę cukru, który łagodzi ich kwaśny smak.

Na dnie dwóch kokilek układamy po 2 plastry szynki i wlewamy sos pomidorowy. Na wierz wbijamy po jednym jajku i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 10min.


Jajka podajemy jeszcze ciepłe na śniadanie lub kolację. Pyyyyyycha!

18 komentarzy:

  1. książka wygląda bardzo zachęcająco, poszukam u nas:) pyszne te jajka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz tyle jest ciekawych książek, że ciężko się na coś zdecydować. Często szukam opinii i recenzji w sieci przed kupnem nowego egzemplarza. Mam nadzieję, że moja opinia okaże się pomocna ;)

      Usuń
  2. ach ta dedykacja boska:) a co do jajek - zrobię je!:) nie wiem kiedy bo sesja zbliżająca mnie boli, ale zrobię!:) a ten przepis i szybki to akurat:D ostatnio mam fazę na ciepłe śniadania z jajkami zapiekanymi, gdy mam wolny weekend:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle uwielbiam jajka na śniadanie! Jestem pewna, że Ci posmakują!

      Usuń
    2. wreszcie zrobiłam i przepadłam!:) zakochałam się w tych jajcach! dwa razy już u mnie gościły:D

      Usuń
    3. Wcale się nie dziwię! U mnie też były już kilka razy :)

      Usuń
  3. Mmm pycha ! Chciałam kupić tę książkę ale nie byłam do końca przekonana :) Ale widzę świetne zdjęcia i chyba jednak warto ;) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem mega zadowolona. Podejdź do księgarni i przejrzyj ją na spokojnie- jestem pewna, że się zdecydujesz :)

      Usuń
  4. Danie rewelka! Z chęcią przetestuję a i do książki z przyjemnością zajrzę. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z książki jestem bardzo zadowolona, choć do księgarni udałam się po całkiem inną. Polecam! Ma szybkie, proste i ciekawe przepisy ;)

      Usuń
  5. No wiesz... żeby tak jajka w pomidorach... ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że napisałam jajka w pomidorach WG. Gino, bo gdybym ominęła "WG." to byłoby gorzej ;)

      Usuń
  6. żaden mężczyzna nie lubi samej skóry i kości! bardzo podoba mi się to zdanie !!!książka wygląda na ciekawą, a jajka na przepyszne!
    szczęścia i cudnego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychota! A wczoraj miałam tę książkę w rękach... :) I co? I odłożyłam na półkę! Błąd!

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie.... za to kocham kuchnię włoską... za prostotę i smak :)! Dedykacja super :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dedykacją mnie Gino przekonał do kupna książki ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...