niedziela, 22 marca 2015

Sernik bananowy z masłem orzechowym

Mogłabym tak w kółko. Zapewne nie jestem obiektywna jeżeli mowa o sernikach bo sama łapię się na tym, że co sernik, to uważam że jest lepszy.

Nie wiem, który jest ten NAJ, ale mam sentyment do tych babcinych- na kakaowym spodzie z kruszonką, który zawsze robiła babcia Irenka, oraz ten, który robiła moja druga już nieżyjąca babcia. Ten drugi był z ziemniakami i niestety sam przepis odszedł wraz z babcią. W internecie jest wiele przepisów na serniki z dodatkiem gotowanych ziemniaków, ale jakoś nie mam odwagi go upiec. To nie będzie to samo...

Tym razem wykorzystałam przejrzałe banany i resztę masła orzechowego z dna słoika. Jak myślicie, jaki wyszedł sernik? Dla tych, co kochają serniki powiem jedno- WYBORNIE! Taki jest właśnie ten sernik. Wyczuwalny aromat bananów, kawałki orzechów i cudna kremowa konsystencja. Na Wielkanoc chyba go powtórzę. :)





Składniki (na tortownicę o średnicy 22cm)
na spód:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru
  • jajko
  • 50g masła
Mąkę razem z cukrem wsypujemy do miski. Dodajemy zimne masło oraz jajko. Zagniatamy na jednolite ciasto i wykładamy nim blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
na masę twarogową:
  • 200g twarogu półtłustego
  • 250g sera mascarpone
  • 2 dojrzałe banany
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • łyżka cukru pudru
  • 3 jajka
Twaróg mielimy lub rozdrabniamy za pomocą blendera. Dodajemy mascarpone oraz zblenderowane na gładko banany. Następnie dodajemy masło orzechowe i jeszcze przed dodaniem jajek smakujemy masę, czy nie jest za słodka. Jeżeli uważacie, że potrzebny jest cukier, to dodajcie łyżkę cukru pudru i na koniec jajka. 

Całość miksujemy, wylewamy na przygotowany spód i pieczemy w piekarniku nastawionym na 150 stopni przez ok. 90minut. Sernik zawsze piekę w kąpieli wodnej lub pod przykryciem folii aluminiowej.


Podajemy sernik mocno schłodzony- najlepiej po całonocnym chłodzeniu w lodówce.

22 komentarze:

  1. wygląda idealnie na pewno jest pyszny! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmel, żebyś wiedziała! Zjadłam ponad 3/4 sernika sama :D

      Usuń
  2. muszę wypróbować sernik z bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ma konsystencję! Takie serniki właśnie uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bananom i mascarpone jest wyjątkowo mazisty. Pyszny!

      Usuń
  4. Pominęłaś rozmiar tortownicy :).. a sernik, no cóż :)..:).

    OdpowiedzUsuń
  5. kusisz tymi sernikami, wszystkie które proponujesz wyglądają obłędnie, robisz jakąś specjalizację sernikową ?? :) dla mnie jesteś sernikową specjalistką już teraz ! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak wyszło ze akurat te ciasta do mnie najbardziej przemawiają ;)

      Usuń
  6. Wygląda zacnie i bardzo apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa w imieniu bananowej pyszności :)

      Usuń
  7. Takie połączenie musi smakować rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Masło orzechowe kocham, serniki zresztą też, więc jestem zachwycony :D

    OdpowiedzUsuń
  9. zniknęłaś na dłużej niż ja... co u Ciebie? mam nadzieję gotujesz i pieczesz nadal tak smakowicie :) pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny przepis, pysznie to wygląda :-)
    Zapraszam do mnie :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Matko, jak to ładnie wygląda! Ja ostatnio gotuję z www.kcalmar.com... fit, zdrowo.... zaczyna mi się nudzić Taki serniczek by urozmaicił jadłospis:P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładny blog. Serio. Zostawiam Ci linka do artykułu jak zdobywać łatwo linki do swojego bloga. Z jednej strony go pozycjonując a z drugiej budując realną widoczność. Proszę nie usuwaj go nawet jeśli moderujesz swój kanał jeśli się Tobie mój poradnik nie przyda może jakiemuś innemu blogerowi. A sporo jak Ty nad tym wpisem się napracowałem nad stworzeniem tego poradnika. Z góry dziękuję. A jak się spodoba zostaw mi komentarz.

    darmowe linki do bloga

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...